maandag 18 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu maandag 18 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu

maandag 18 juli 2011

Door: Jaike en Niels

20 Juli 2011 | Wit-Rusland, Minsk

maandag 18 juli 2011

Vanochtend half zeven ging de wekker, want om half acht stond het ontbijt klaar. Dit was een plat geslagen oliebol. Om acht uur waren we al druk bezig. De groep werd opgedeeld in 3 groepen: één groep zorgde ervoor dat de schoolborden in de juiste lokalen aankwamen, de tweede groep monteerden ze tegen de muren en de laatste groep ging aan de slag in de keuken. De keuken was te vreselijk voor woorden, dit is daarom ons hoofdproject.
Vandaag zijn alle tegels van de vloer en de muren afgebikt. We kregen daarbij hulp van een aantal wit-russen, maar helaas is hun mentaliteit totaal anders dan de onze. Ira, onze tolk, zei hierover het volgende:"Tomorrow is the magical word here; tomorrow I'll stop smoking, tomorrow I'll start working".
Op de bovenste verdieping hangen alle schoolborden al, maar toen viel de stroom in het hele dorp uit. Wegens onze werkzaamheden in de keuken moesten we onze waterleiding afsluiten. Dit had tot gevolg dat het hele dorp geen water meer had.
We houden nu siësta en zitten lekker in het zonnetje (omdat er een begrafenisceremonie wordt gehouden in de school).
Als groep hebben we het heel gezellig. Iedereen kan goed met elkaar opschieten en er is ook tijd om samen een beetje te voetballen , kaarten enz.

Das widanje! (tot ziens)

made bij Jaike en Niels

• 20 Juli 2011 - 15:24

Ids De Groot:

hey harde werkers,
    gezellig maar toch wel een beetje zwaar hoor ik wel.

bij ons is het 30 tot 35 graden, echt erg warm maar heerlijk. top feesten en het gaat hier te hele dag door :)
    groeten uit bulagrije.

nog veel plezier met elkaar.

mis jullie. tut aan jaike (K)

• 20 Juli 2011 - 17:52

Jelli (mem Remco):

hallo kanjers!!!,
    Eindelijk een plekje gevonden waar ik verbiending heb.
    Het is nu 19.30 uur en ik zit met Martin Laura en Sander voor ons hotel in Fustenberg in Duitsland. Maar nu lees ik het verslag en besef hoe normaal wij alles vinden, zoals lekker eten terrasje pakken enz. Toch denk ik dat jullie reis misschien nog indrukwekkender is en enorm veel voldoening geeft.
    Ook hier is het weer geweldig al vragen Laura en Sander steeds wat doet Remco nu en wat voor weer is het in Rusland? Helaas zit ons avontuur in Duitsland erop en vertrekken we donderdag weer naar Noord-Wolde, al vinden we het daar ook heerlijk. (Mem vindt t veeeeeel leuker want daar heb ik altijd internet verbinding en kan ik jullie veel beter volgen, al hebben we hier ook al lopen opscheppen over jullie; sheun, of sa wot hinne sezen de dutsers dan ha ha) Speciaal voor Remco: Martin zegt dat t bier hier goed smaakt t is Wartsteiner bier!!!!
    Of lusten jim ook wel een potje bje, flauw he.
    Nou kanjers wij verheugen ons al op t volgende reisverslag!!!! Een dikke tut voor allemaal en wij binne apetrots op jullie. En namens Laura en Sander goed iete en drinken!!!!!!
    Groetjes Martin, Jelli, Laura, Sander

• 29 Juli 2011 - 13:27

Reiziger:

Al het puin is inmiddels weggebracht met paard en wagen, een heel apart gezicht.....