woensdag 20 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu woensdag 20 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu

woensdag 20 juli 2011

Door: Miranda en Jasper

21 Juli 2011 | Wit-Rusland, Minsk

woensdag 20 juli 2011

De dag begon voor de meesten om een uur of 5, toen de muggen ons ruw uit onze slaap haalden. Het ontbijt was echter pas om half 8. Ook vanochtend kregen we iets nieuws te eten: spaghetti-taart!
De werkdag begon wat rommelig, omdat er nog een paar klusjes waren, die maar door een paar mensen gedaan hoefden te worden. Alleen de schoolborden in de slaapkamers( in het dagelijkse leven klaslokalen) moesten worden opgehangen, wat nog wel wat frustraties opleverde!
Zo rond een uur of 10 bleek dat een muur in de keuken, waar een erg grote scheur in zat, te veel zou verzakken. Een stel Russen heeft er de hele ochtend en middag werk mee gehad om deze af te breken.
Met bijna onze hele groep hebben we het puin, onder veel gejoel, naar buiten gebracht. Door de stenen en emmers vol puin aan elkaar door te geven, was de keuken binnen no-time leeg. De Rus die hier als timmerman fungeert, is op zijn manier bezig geweest met het betegelen, wat inhoudt dat nu enkele tegeltjes daadwerkelijk vastgelijmd zijn. Ook heeft een groepje( van ons) vandaag het muurtje bij de ingang van de school gerepareerd.
Nu eindigen we de dag waardig met een glas piwa of vodka!

Miranda en Jasper

p.s.: We hebben eindelijk een cd-speler gevonden voor de cd met liedjes die iedereen in heeft gestuurd!

• 21 Juli 2011 - 17:57

Pyt, Griet En Rink:

Hallo allegear,
    leuk om de ferhalen eltse dei te leazen! we sjoche der nei út dat der wer in ny ferhaal komt. Wat ha jim al wat belibbe mei jim allen. Machtig!
    Suk6 mei alle dingen dy't jim noch dwaan gean mar foaral; Genietsje der ek fan! Oant sjen!

Groetnis fan ús.

• 21 Juli 2011 - 22:31

Arjen Jellema:

Vanavond snel al jullie indrukken van de afgelopen dagen gelezen. Ik vind het heel indrukwekkend allemaal. Heel veel succes voor de komende dagen. Er wordt erg met jullie meegeleefd. Gisteren op de Jozefschool veel over jullie gehoord. Afgelopen weekend in de viering een grote kaars voor jullie opgestoken. Die blijft branden tot jullie weer terug zijn. Tot zover eerst. Veel groeten en het allerbeste. Arjen Jellema

• 22 Juli 2011 - 11:44

Oma Visser:

Leuk om weer wat te horen hoe het jullie daar in Rusland vergaat.
    het is soms wel lachen tijdens het lezen, wat een mentaliteit die russen hebben. Die zijn niet gauw moe van het werken eerder van het niets doen als ik dat zo lees. Maar jullie hebben een leuke groep zo te horen dus hebben jllie ook wel veel plezier met elkaar. En dat is leuk.
    het is in ieder geval een mooie ervaring om dit te mogen mee beleven.
    Succes verder en tot horens.
    Miranda en Jasper bedankt en allemaal het beste gewenst door.
    J. Visser.( Oma)

• 22 Juli 2011 - 14:37

Margriet:

Wat grappig om te ontdekken dat jij, Wilma, samen met jou, Allard, ontzettend hard jullie best doen om de school werkbaar te maken voor de kinderen daar. (van Wilma wist ik het al...) Ik wil jullie en alle anderen nog heel veel succes wensen!
    Groetjes Margriet

• 22 Juli 2011 - 18:34

Jelle En Agatha:

hoi allegear
    wij hearre it wol, we binne bliid dat we gjin russen oant it wurk ha yn de bouw ! lokkich ha jim in oare mentaliteit. sukses mei jimme wurk, jim ha der yn elts gefal moai waar bij.
    groetnis fan jelle en agatha

• 22 Juli 2011 - 19:32

Fam. Y Overwijk:

Yme sei al de Russen lykje wol ambtenaren.
    Dy stelle en bestede it wurk ek altyd ut. Moai at it allegeare sa goed giet. Folgende wyke komme jim alwer thus it giet alwer hurd.
    Nog mar in goeie wyke tawinske, geniet der mar goed fan.
    Yme, Anja, Johan, Bouwe en Jitse