zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu

zondag 24 juli 2011

Door: Jaike en Allard

25 Juli 2011 | Wit-Rusland, Minsk

zondag 24 juli 2011

Het is zondag en vandaag even iets heel anders dan werken. Het is onze rustdag. Om tien uur werden we verwacht aan de ontbijttafel, maar velen van ons waren al veel vroeger uit de veren om Luba (de tolk) uit te zwaaien. Zij ging eerder naar huis omdat ze maandag vertrekt naar Hoek van Holland.
Vandaag trokken we er op uit om even lekker te ontspannen. Om 12 uur stond de oude bekende bus weer klaar. We gingen lekker met z'n allen naar een groot meer om lekker te zwemmen en als verrassing te barbequen. Het was ongeveer een half uur rijden door het Wit-Russische landschap. Dit hadden we nog niet gezien omdat we in het donker hier aankwamen.
Rondom het meer was het erg gezellig met tentjes, bbq's en de bekende wodka.
We hebben er van genoten en we gaan morgen weer vol aan de bak!

Oant moarn!

Jaike en Allard

• 25 Juli 2011 - 16:06

Pyt, Griet En Douwe:

Tjong jonge, wodka is wat oars as limonade hjear...........ha,ha.
    Minsken wat ha jim al in protte dien, en wat is it eltse kear wer leuk om te leazen wat jimme belibje mei jim allen.
    Noch in protte nocht en wille tawinske en gau oant sjen!

• 25 Juli 2011 - 16:08

Pyt, Griet En Rink:

Oeps, macht der gewoante, set ik der samar Douwe by.....kin dus hielendal net.....ik bedoel fansels Rink....

• 25 Juli 2011 - 16:15

Geeske:

Lokkich ha jimme ek noch wat ûntspanning, dat mei der ek wol bij. As binne it mar in pear minsken wer't jim wat foar betsjutte kinne, it makket foar dizze minsken in soart ferskil en der dogge jimme it foar. Super! Yn'e buorren wurdt der ek osa oer praten en juster yn tsjerke hat pastor Jellema oer jimme wurk fertelt, ha we bidden foar de hiele groep en in kears oanstutsen. Meitsje fan'e skoalle en de frou har hús(ke) noch mar wat moois. Lit it foar elkenien ûnferjitlik wêze. Groetnis

• 25 Juli 2011 - 18:51

De Leenstra's út De :

Wy soene wol efkes om it hoekje sjen wolle wat jimme der allegear dogge , oan jimme te hearren is it super !
    noch efkes troch gean want it sjit al wer op, it wurk moat al klear fansels.
    no oan't freed en in protte wille en sukses ,

• 25 Juli 2011 - 20:09

Nanda:

ik vond jullie via google. Leuk om te lezen, kom zelf uit friesland, woon nu in Belgie, en we hebben jaarlijks in de maand juli een wit-russisch meisje hier te logeren, uit Bychov.
    Ze gaat bijna al weer naar huis. In april ben ik zelf in Wit rusland geweest en was sterk onder de indruk van de armoede bij het gezin en in dit land, en de rijkdom in de openbare gelegenheden.
    Mooi werk dat jullie doen, succes met de laatste loodjes!

• 25 Juli 2011 - 21:10

Rob En Ria Snijder:

Ook Amsterdam leeft met jullie mee en is trots op jullie!
    De laatste lootjes kunnen soms zwaar wegen, zettum op!!
    We hopen jullie gauw weer in Friesland te zien.

• 25 Juli 2011 - 21:16

Yke En Annie:

wol in hechte ploeg sa to lezen
    wy binne tige beniid nei de ferhalen
    noch in soad nocht en wille en in goeie reis werom