zaterdag 23 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu zaterdag 23 juli 2011 - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van belarus - WaarBenJij.nu

zaterdag 23 juli 2011

Door: Remco en Allard

25 Juli 2011 | Wit-Rusland, Minsk

zaterdag 23 juli 2011

Vandaag weer een frisse start! De schoolborden zijn nu echt klaar. Er zijn vanmorgen extra mensen meegegaan naar het huisje dat we opknappen. Zij moesten de latrine(wc) verplaatsen omdat de oude put vol zat. Een zeer bijzonder klusje dus! Binnenin het huisje gaat alles heel goed. Er zijn nog zo'n 2 dagen werk daar. De vrouw is zeer blij en dankbaar met ons.
In de keuken zijn we vanmorgen begonnen met het betegelen van de eigen-gebouwde muur. Dit ging erg vlot doordat we met veel mensen waren. Hier konden onze Russen heel wat van leren!
Ondertussen hebben Remco en Jaike de afzuiginstallatie wit geschilderd. Dit oogt direct een stuk frisser! Nu rest ons alleen nog de vloer te egaliseren en te betegelen. Dan is ons werk in de keuken gedaan.
In de lokalen van de school is begonnen met behangen. Hiervan is al één lokaal afgerond. Dit komt dus ook helemaal goed!
In de aula is een beamerscherm opgehangen en er moet hier nog een whiteboard opgehangen worden.
Oant moarn!!

Als afsluiter van de dag hebben we zelf patat gemaakt, gebakken en natuurlijk opgegeten!!!

Remco en Allard

• 25 Juli 2011 - 16:00

Jan En Irene:

Mooi dat het werk nu opschiet! De tijd gaat nl. ook al snel. Wat mooi dat jullie met meer mensen naar het huisje kunnen om dat op te knappen, dat verhaal van die vrouw grijpt ons erg aan en maakt ons weer eens heel bewust van de rijkdom die wij hier hebben! Succes nog met de laatste klussen!

• 25 Juli 2011 - 20:03

Martin En Jelli:

Ja, wij zeiden net tegen elkaar het werk schiet al op en wat prachtig dat ze die vrouw konden helpen en dan de school, echt jullie zijn kanjers en al jullie verhalen houden ons met beide benen op de grond!!

Succes kanjers jullie laatste paar dagen
    Martin, Jelli